بهترین زمان برای تعویض کمک فنر خودرو

بهترین زمان برای تعویض کمک فنر

بهترین زمان برای تعویض کمک فنر خودرو چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال چند نکته را باید مد نظر قرار داد. زمان مناسب برای تعویض کمک فنر یا پس از پس از طی 80,000 کیلومتر است یا با مشاهده علائم خرابی در کمک فنر باید آن را تعویض نمود. اگر نیاز به خرید کمک فنر خودرو با بهترین قیمت بازار را ارید، دوردور پارت در خدمت شماست.

زمان مناسب برای تعویض کمک فنر چه زمانی است؟

در ادامه به صورت مفل توضیح خواهیم داد که چگونه بهترین زمان برای تعویض کمک فنر خودرو خود را تشخیص دهید که شمامل چندین ورد میباشد.

با مشاهده نشانه های خرابی

کمک فنر خراب نه تنها بر کیفیت سواری خودرو تاثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند ایمنی سرنشینان را نیز به خطر بیندازد. به همین جهت، تشخیص به موقع علائم خرابی کمک فنر و اقدام به تعویض آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این علائم را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

علائم هشداردهنده در عملکرد خودرو

  • کاهش فرمانپذیری و هندلینگ خودرو: یکی از بارزترین نشانه های خرابی کمک فنر، کاهش فرمانپذیری و هندلینگ خودرو است. در این حالت، خودرو در پیچ ها بیشتر دچار لغزش شده و به اصطلاح گیج می زند.
  • افزایش صدای کابین هنگام عبور از دست اندازها: اگر هنگام عبور از دست اندازها و ناهمواری های جاده، صدای ضربه و کوبش بیش از حد معمول را در کابین می شنوید، این امر می تواند نشان دهنده خرابی کمک فنرها باشد.
  • نوسانات غیرعادی اتاق خودرو: اتاق خودروی سالم هنگام ترمزگیری یا شتاب گیری نباید دچار نوسانات شدید شود. در صورتی که چنین وضعیتی را مشاهده کردید، احتمال خرابی کمک فنرها وجود دارد.

نشانه های ظاهری خرابی کمک فنر

  • روغن زدگی کمک فنر: اگر بر روی بدنه کمک فنر خودروروغن مشاهده کردید، به احتمال زیاد کمک فنر دچار نشتی شده و نیاز به تعویض دارد.
  • عدم بازگشت سریع خودرو به حالت اولیه پس از فشار دادن: خودروی سالم پس از وارد آمدن فشار و رها شدن، به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد. در صورتی که خودرو پس از فشار دادن با دست به مدت طولانی در همان حالت باقی بماند، کمک فنرها به درستی عمل نمی کنند.
  • ساییدگی غیریکنواخت لاستیک ها: ساییدگی غیریکنواخت لاستیک ها، خصوصا ساييدگي لاستيک به صورت مورب، می تواند یکی دیگر از نشانه های خرابی کمک فنرها باشد.

همچنین مطالعه کنید : چکاپ ماشین قبل از سفر; برای مسافرت باید چه مواردی از خودرو چک شود؟

عوامل موثر بر عمر مفید کمک فنر

طول عمر کمک فنر خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. با شناخت این عوامل می توانید در جهت افزایش طول عمر کمک فنر گام برداشته و از تعویض زودهنگام آن جلوگیری کنید. برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • کیفیت کمک فنر: طبیعتا کیفیت ساخت کمک فنر تاثیر مستقیمی بر طول عمر آن دارد. کمک فنرهای باکیفیت از متریال مرغوب ساخته شده و در نتیجه دوام بیشتری دارند.
  • مسافت پیموده شده: هرچه مسافت پیموده شده توسط خودرو بیشتر باشد، استهلاک کمک فنرها نیز بیشتر خواهد بود. به طور کلی، طول عمر مفید کمک فنر ها را با توجه به کیفیت آنها، بین 50,000 تا 80,000 کیلومتر تخمین می زنند.
  • شرایط جاده: رانندگی در مسیرهای ناهموار و پر دست انداز، فشار بیشتری را بر کمک فنرها وارد می کند و سبب کاهش طول عمر آنها می شود.
  • سبک رانندگی: سبک رانندگی خشن و ترمزهای ناگهانی، استهلاک کمک فنرها را افزایش داده و طول عمر آنها را کاهش می دهد.

پس متوجه شدید ک بهترین زمان برای تعویض کمک فنر خودرو چه زمانی است.بهترین زمان مناسب برای تعویض کمک فنر یا پس از پس از طی 80,000 کیلومتر است یا با مشاهده علائم خرابی در کمک فنر باید آن را تعویض نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

جشنواره غدیر دوردور پارت

در جشنواره غدیر ارزان تر از کارخانه بخرید!!!